reklama

Forest Whitaker

Kto je to ten Forest? Môžem si dovoliť porovnávať ho s takými hviezdami ako sú Morgan Freeman, Samuel L. Jackson, či Denzel Washington? Ale môžem.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)
www.csfd.cz
www.csfd.cz 

Aj keď bude určite niekto namietať, dovolím si tvrdiť, že Forest Whitaker je kvalitným hercom, ktorý však nedostáva priestor na sebarealizáciu. Za ten priestor, ktorý dostane sa však režisérom odvďačí vynikajúcim výkonom. Nevidel som všetky jeho filmy, len pár, ale podľa nich to tak súdim. V jednom filme, ktorý som mal možnosť zhliadnuť však priestor dostal a zvládol to excelentne.

Prvý film, ktorý som s ním videl je kultová vojenská vecička z rokov starších, presnejšie z 1986-teho. Čata. Jeho úloha veľkého Harolda ostala pre mňa v zabudnutí. Ten film som videl len raz, je skvelý, ozaj vynikajúci, ale ja si už ani za nič nemôžem spomenúť na Foresta (nie Gumpa, ale Whitakera samozrejme). V pamäti mi ostal Charlie Sheen alebo Willem Dafoe, ale Whitaker žiaľ nie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Z druhého filmu si ho už pamätám viac, ale to len preto, že som ten film videl, no nebudem klamať, asi 50-krát. Bolo to moje detstvo, mám na ten film skvelé spomienky a aj keď dnes ten film beriem iným pohľadom, stále ho zbožňujem. Rok výroby 1988 a v hlavnej úlohe Belgičan. Schválne, viete o akom filme hovorím? Whitaker v úlohe fízla Rawlinsa, ale zase nevýrazná mini rola.

A tu je ten film o ktorom som hovoril ako o výnimke. Ghost Dog – Cesta samuraja (1999). Ghost Dog tu podal jeden hustý výkon. Tento film sa opláca vidieť. Je to pochúťka. A ešte jedna pikoška o ktorej isto viete. Natočil to majster Jim Jarmusch (Pozrite si jeho Deadmana s vynikajúcim Johnnym Deppom). Whitaker si ma týmto filmom prihral na svoju stranu. Konečne mu dal niekto ten stále, trápne omieľaný priestor.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rok 2002, časť prvá. Zlodejíček Burnham. Žiaľ, viac mi šla na oči Jodie Foster, ale nebol zlý ani on. A aby som nezabudol, hovorím o filme Úkryt. Film to je bombový a prispieva k tomu aj Forest.

Rok 2002, časť druhá. Schumacherova pecka peciek (trochu preháňam, ale fakt parádny film), Telefónna búdka. Znova policajt, ale tentoraz s iným menom, Ed Ramey. Bohužiaľ na plátne hviezdil iný muž. Tvrdý Ír Colin Farrell. Ale Whitaker predviedol jeden solídny herecký výkon. Pomohol tomuto filmu.

Všimli ste si to? Skoro vo všetkých filmoch, ktoré som spomenul, som sa zmienil o tom, že bol v tieni iných predstaviteľov. Škoda. Škoda jemu a škoda aj nám divákom. Dúfam, že do budúcna ho uvidíme trošku viac. A ten film s Belgičanom je samozrejme Krvavý šport

Pavol Tomčík

Pavol Tomčík

Bloger 
  • Počet článkov:  24
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som študentom Filozofickej Fakulty UCM v Trnave. Momentálne som v druháku. Mám 20 rokov a pochádzam z Liptovského Mikuláša. V diskusii Tomcous. Publikujem na stránke CinemaView ICQ# 249494712 Zoznam autorových rubrík:  FilmFilmové úvahyŠportNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu